Lakierowanie proszkowe, a tradycyjne malowanie – czym się różnią?

Poruszając temat różnic zachodzących między pokrywaniem farbą metodą standardową a proszkową należy ich szukać przede wszystkich w dalszej eksploatacji polakierowanych elementów. Niemniej jednak znaczące różnice zachodzą już na etapie prac lub nawet w trakcie przygotowywania konstrukcji do obróbki.

Metoda i sposoby nanoszenie farb – tradycyjna

Standardowe malowanie, inaczej zwane też metodą na mokro, przede wszystkim wykorzystuje farby płynne. Chcąc nimi pokryć dany element najpierw po oczyszczeniu go należy użyć odpowiedniego podkładu. Jest to motywowane tym, by dany materiał zabezpieczyć przed korozją, a sama farba lepiej przywarła do powierzchni. Dodatkowo tradycyjne malowanie nierzadko wiąże się z koniecznością nanoszenia koloru w kilku warstwach. Różne metalowe lub wykonane z tworzywa sztucznego produkty nie zawsze pozwalają pokryć się jedną warstwą w taki sposób, by efekt był przynajmniej zadowalający, jak w przypadku lakierowania na sucho.

Co więcej, podczas malowania tradycyjnego farba, która nie przyjmie się na materiale lub odpadnie nie jest już w żadnym stopniu użyteczna. W trakcie prac nierzadko dość spore jej ilości spisuje się na straty. Często główną tego przyczyną jest to, że nanosi się ją bardzo często ręcznie bez wykorzystania nowoczesnych technologii.

Lakierowanie proszkowe – nowocześnie i ekonomicznie

W przypadku drugiej metody, jaką jest malowanie tzw. na sucho wykorzystuje się farbę w proszku. Przede wszystkim przygotowanie elementu do jej nałożenia wiąże się ze skrupulatnym jego oczyszczeniem. Poddaje się go m.in. obróbce mechanicznej oraz myciu chemicznemu, co przede wszystkim staje się gwarancją skutecznego zabezpieczenia go przed korozją. Następnie to, co odróżnia lakierowanie proszkowe od tradycyjnego to możliwość uzyskania bardzo wytrzymałej na eksploatację powierzchni przy nałożeniu wyłącznie jednej warstwy farby. Nakładana jest specjalistycznym sprzętem, który pozwoli uzyskać trwałą na lata powierzchnię. W dodatku, w przypadku ewentualnych strat na farbie, pozostały proszek można z powodzeniem wykorzystać do ponownego lakierowania.

Posted in Blog.